lundi le 9 février 2009 /
Bilingual reading, Monday February 9th 2009
Marie-Louise Chapelle,
Michelle Naka Pierce
et
Michelle Naka Pierce
et
Chris Pusateri
liront leurs textes (en anglais et en français)
Come here these authors read in French and English!!!
à/at: 19h30:
Au sous-sol de
« Le Next »
17 rue Tiquetonne
75002 Paris
M° Etienne Marcel
RER Les Halles
Bios en francais:
Marie-Louise Chapelle est née à Nevers en 1974. Elle a été publiée pour la première fois par Jean Daive dans sa revue FIN (n°7, 8 et 16). Son livre mettre. (Théâtre Typographique, 2006) propose une « expérience des limites, celles du sens, des formes et des pratiques, des corps comme du texte ». Elle est l’auteur de plusieurs livres d’artistes avec Emmanuelle Pidoux : Corps finis quelconques et fractions qui s’en déduisent par la méthode de l’approximation (1999), La fille avec laquelle j’allais à l’hôtel (2000), et Plus-value (2001). Elle a également écrit des textes qui ont paru dans les Cahiers du Refuge (n°s 149 et 113) avec le cipM et dans Critique, les intensifs: poètes du XXI siècle (2008) (--voir le recensement de ce volume sur Poezibao). Lire l’entretien avec l’auteur sur le site de Double Change, volume 4.
Michelle Naka Pierce est l'auteur de Beloved Integer (Pub Lush / Bootstrap Press, 2007) et TRI/VIA (Pub Lush, 2003), écrit en collaboration avec Veronica Corpuz, ainsi que plusieurs "plaquettes", notamment As transient as square or inside 32 (tir aux pigeons, 2008).. Sa poésie apparait dans les anthologies For the Time Being: The Bootstrap Book of Poetic Journals et Saints of Hysteria: A Half-Century of Collaborative American Poetry. Des entretiens pédagogique ont été publiés dans Rain Taxi, Teachers and Writers, et Transformations. Des extraits de son nouveau manuscrit She, A Blueprint for InterSurface, avec des collages de Sue Hammond West, ont paru ou vont paraitre dans les revues Trickhouse, Mandorla, Foursquare, Sous Rature, Bombay Gin… Elle enseigne à Naropa University aux Etats Unis et se passe actuellement une année sabbatique en Angleterre. Lire l'entretien avec l'auteur en anglais dans Tarpaulin Sky.
Chris Pusateri a publié deux recueils de poésie, Anon (BlazeVOX Books, 2008) et Berserker Alphabetics (xPressed, 2003--disponible sur le web sous forme de pdf, il suffit de cliquer sur le titre ici), ainsi que six "plaquettes", notamment DC Poems (Tir aux Pigeons, 2008), VI Fictions (Gong Press, critique sur Verse) et Flowers in Miniature (Big Game Books, 2006). Sa poésie et ses essais critiques ont paru dans plusieurs revues, notamment American Letters & Commentary, Boston Review, Chicago Review, Jacket, et Verse. Des extraits de son nouveau manuscrit, Common Time, paraîtront prochainement dans les revues Mandorla, Colorado Review, Eleven-Eleven, Fence, Zoland Poetry, et Action, Yes. Né aux Etats-Unis, il habite actuellement à Londres avec sa compagnon, Michelle Naka Pierce.
Bios en anglais:
Poet Marie-Louise Chapelle was born in 1974 and had her first publications appear in Jean Daive’s review FIN (n°7, 8 & 16). Her book Mettre (Theatre Typographique, 2006) offers an “experience in limits – the limits of senses, forms, practices, bodies and text”. She is also the author of several artist books along with Emmanuelle Pidoux: Corps finis quelconques et fractions qui s’en déduisent par la méthode de l’approximation (1999), La fille avec laquelle j’allais à l’hôtel (2000), and Plus-value (2001). She has also had texts in the Cahiers du Refuge (n°s 149 & 113) with the cipM & in the anthology issue Critique: Les intensifs, poètes du XXI siècle which was reviwed recently on Poezibao's site. Read the English version of the interview by Olivier Broassard of MLC on the Double Change site, volume 4.
Michelle Naka Pierce is the author of Beloved Integer (BootStrap Press & PubLush, 2007) and TRI/VIA (PUB LUSH & Erudite Fangs, 2003), a collaboration with Veronica Corpuz & many chapbooks, including As transient as square or inside 32 (tir aux pigeons, 2008). Her work has been anthologized in For the Time Being: The Bootstrap Book of Poetic Journals and Saints of Hysteria: A Half-Century of Collaborative American Poetry and her pedagogical interviews have appeared in Rain Taxi, Teachers and Writers, and Transformations. Excerpts from her new manuscript She, A Blueprint for InterSurface, with collage art by Sue Hammond West, have been published or are forthcoming in Trickhouse, Mandorla, Foursquare, Sous Rature, Bombay Gin, and elsewhere. She teaches avant-garde poetry and hybrid writing at Naropa University in the United States and is currently on sabbatical living in the U.K. Read an interview with Naka Pierce in Tarpaulin Sky. According to poet Laird Hunt, Naka Pierce’s work displays “…a complex adaptive system of memory and desire, a kind of visible city rich in ‘variably negotiated moments of production,’ in ‘oceanic felling,’ in ‘dialogues in solitude,’ in easy energy and hard-earned matter, fearlessly held up to the light, which adumbrates the deepest territories of the heart."
Chris Pusateri is the author of two books of poetry, Anon (BlazeVOX Books, 2008) and Berserker Alphabetics (xPressed, 2003--available in pdf form online, just click the title here), and six chapbooks, including DC Poems (Tir aux Pigeons, 2008), VI Fictions (Gong Press, reviewed on VERSE blog) and Flowers in Miniature (Big Game Books, DC, 2006). His work (both poetry and critical prose) has appeared in many publications, including American Letters & Commentary, Boston Review, Chicago Review, Jacket, Verse, American Book Review, and many others. Excerpts from his new manuscript, Common Time, are forthcoming in Mandorla, Colorado Review, Eleven-Eleven, Fence, Zoland Poetry, and Action, Yes. Born in the United States, he now lives in London with his partner, the poet Michelle Naka Pierce. See him read a poem on YOUTUBE
Marie-Louise Chapelle est née à Nevers en 1974. Elle a été publiée pour la première fois par Jean Daive dans sa revue FIN (n°7, 8 et 16). Son livre mettre. (Théâtre Typographique, 2006) propose une « expérience des limites, celles du sens, des formes et des pratiques, des corps comme du texte ». Elle est l’auteur de plusieurs livres d’artistes avec Emmanuelle Pidoux : Corps finis quelconques et fractions qui s’en déduisent par la méthode de l’approximation (1999), La fille avec laquelle j’allais à l’hôtel (2000), et Plus-value (2001). Elle a également écrit des textes qui ont paru dans les Cahiers du Refuge (n°s 149 et 113) avec le cipM et dans Critique, les intensifs: poètes du XXI siècle (2008) (--voir le recensement de ce volume sur Poezibao). Lire l’entretien avec l’auteur sur le site de Double Change, volume 4.
Michelle Naka Pierce est l'auteur de Beloved Integer (Pub Lush / Bootstrap Press, 2007) et TRI/VIA (Pub Lush, 2003), écrit en collaboration avec Veronica Corpuz, ainsi que plusieurs "plaquettes", notamment As transient as square or inside 32 (tir aux pigeons, 2008).. Sa poésie apparait dans les anthologies For the Time Being: The Bootstrap Book of Poetic Journals et Saints of Hysteria: A Half-Century of Collaborative American Poetry. Des entretiens pédagogique ont été publiés dans Rain Taxi, Teachers and Writers, et Transformations. Des extraits de son nouveau manuscrit She, A Blueprint for InterSurface, avec des collages de Sue Hammond West, ont paru ou vont paraitre dans les revues Trickhouse, Mandorla, Foursquare, Sous Rature, Bombay Gin… Elle enseigne à Naropa University aux Etats Unis et se passe actuellement une année sabbatique en Angleterre. Lire l'entretien avec l'auteur en anglais dans Tarpaulin Sky.
Chris Pusateri a publié deux recueils de poésie, Anon (BlazeVOX Books, 2008) et Berserker Alphabetics (xPressed, 2003--disponible sur le web sous forme de pdf, il suffit de cliquer sur le titre ici), ainsi que six "plaquettes", notamment DC Poems (Tir aux Pigeons, 2008), VI Fictions (Gong Press, critique sur Verse) et Flowers in Miniature (Big Game Books, 2006). Sa poésie et ses essais critiques ont paru dans plusieurs revues, notamment American Letters & Commentary, Boston Review, Chicago Review, Jacket, et Verse. Des extraits de son nouveau manuscrit, Common Time, paraîtront prochainement dans les revues Mandorla, Colorado Review, Eleven-Eleven, Fence, Zoland Poetry, et Action, Yes. Né aux Etats-Unis, il habite actuellement à Londres avec sa compagnon, Michelle Naka Pierce.
Bios en anglais:
Poet Marie-Louise Chapelle was born in 1974 and had her first publications appear in Jean Daive’s review FIN (n°7, 8 & 16). Her book Mettre (Theatre Typographique, 2006) offers an “experience in limits – the limits of senses, forms, practices, bodies and text”. She is also the author of several artist books along with Emmanuelle Pidoux: Corps finis quelconques et fractions qui s’en déduisent par la méthode de l’approximation (1999), La fille avec laquelle j’allais à l’hôtel (2000), and Plus-value (2001). She has also had texts in the Cahiers du Refuge (n°s 149 & 113) with the cipM & in the anthology issue Critique: Les intensifs, poètes du XXI siècle which was reviwed recently on Poezibao's site. Read the English version of the interview by Olivier Broassard of MLC on the Double Change site, volume 4.
Michelle Naka Pierce is the author of Beloved Integer (BootStrap Press & PubLush, 2007) and TRI/VIA (PUB LUSH & Erudite Fangs, 2003), a collaboration with Veronica Corpuz & many chapbooks, including As transient as square or inside 32 (tir aux pigeons, 2008). Her work has been anthologized in For the Time Being: The Bootstrap Book of Poetic Journals and Saints of Hysteria: A Half-Century of Collaborative American Poetry and her pedagogical interviews have appeared in Rain Taxi, Teachers and Writers, and Transformations. Excerpts from her new manuscript She, A Blueprint for InterSurface, with collage art by Sue Hammond West, have been published or are forthcoming in Trickhouse, Mandorla, Foursquare, Sous Rature, Bombay Gin, and elsewhere. She teaches avant-garde poetry and hybrid writing at Naropa University in the United States and is currently on sabbatical living in the U.K. Read an interview with Naka Pierce in Tarpaulin Sky. According to poet Laird Hunt, Naka Pierce’s work displays “…a complex adaptive system of memory and desire, a kind of visible city rich in ‘variably negotiated moments of production,’ in ‘oceanic felling,’ in ‘dialogues in solitude,’ in easy energy and hard-earned matter, fearlessly held up to the light, which adumbrates the deepest territories of the heart."
Chris Pusateri is the author of two books of poetry, Anon (BlazeVOX Books, 2008) and Berserker Alphabetics (xPressed, 2003--available in pdf form online, just click the title here), and six chapbooks, including DC Poems (Tir aux Pigeons, 2008), VI Fictions (Gong Press, reviewed on VERSE blog) and Flowers in Miniature (Big Game Books, DC, 2006). His work (both poetry and critical prose) has appeared in many publications, including American Letters & Commentary, Boston Review, Chicago Review, Jacket, Verse, American Book Review, and many others. Excerpts from his new manuscript, Common Time, are forthcoming in Mandorla, Colorado Review, Eleven-Eleven, Fence, Zoland Poetry, and Action, Yes. Born in the United States, he now lives in London with his partner, the poet Michelle Naka Pierce. See him read a poem on YOUTUBE