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mercredi 2 mars 2016

MARS reading: Rachel Zolf, Michaël Batalla et Julia Bloch liront pour IVY le 8 mars 2016!!!


IVY WRITERS PARIS vous invite à une soirée de lectures bilingues
le 8 mars 2016 à 19h30 avec les poètes :
Michaël Batalla (France)
Rachel Zolf (Canada)
et
Julia Bloch (USA/Australie)
8th March from 19h30: Ivy Writers Paris welcomes Michaël Batalla, Rachel Zolf and Julia Bloch!!!

le 8 mars 2016
à 19h30
Au : Delaville Café
34 bvd bonne nouvelle
75010 Paris
M° Bonne nouvelle (ligne 8 ou 9)

Notre groupe FB—devenez MEMBRE du groupe ! https://www.facebook.com/groups/101898279922603/ 
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FB event for tonight: Let us know you are coming !: https://www.facebook.com/events/1677838485823734/

3 BIOS EN FRANÇAIS suivi par les bios en anglais :
Michaël Batalla : né en 1971, est l’auteur de Poésie Possible (Nous, 2015), Poème paysage maintenant (Jean-Michel Place, 2007) et il vient (le Clou dans le fer, Reims, 2002). D’autres publications par Batalla inclut les collaborations avec des photographes et architectes ou avec d’autres poètes (tel que le project italo-français-américain au moulin rouge à verberie, 2013) ainsi que des cycles de textes, notamment : Cumulus [10 petits poèmes purs] –, L’étrangère no23-24 [éd. La lettre volée] ; Théorêv’rie de la source, Po&sie no128-129 [éd. Belin] ; et Plein centre – tentative d’observation d’un inobservable réel : contemplation II, MIR no2 [éd. IKKO]) C’est un poète occupé par les lieux, les paysages et les mots qui les redessinent – en même temps, butent contre. Son travail se démarque par la conjonction d’une grande inventivité et d’un propos politique qui s’articule à partir des « lieux » — qu’il s’agisse de paysages, d’architectures, ou d’un centre de rétention administrative. Résultat d’un travail mené depuis le début des années 2000, Poésie possible est un livre qui frappe aussi par son sens de l’expérimentation formelle et typographique. Il a longtemps dirigé une collection nommé Le clou dans le fer– tout un poème, ce nom, mais aussi tout un paysage. Il participe à silence radio et vous pouvez trouver deux autres de ses poèmes sur les sites projectiles et remue.net

Rachel Zolf, née 1968, est poète et critique canadienne qui s’intéresse aux questions matérialistes sur la mémoire, l’histoire, la connaissance et la subjectivité ainsi que sur les limites conceptuelles du langage et du sens. Elle est l’auteur de 5 recueils de poésie: Janey’s Arcadia (2014, Coach House), Neighbour Procedure (2010, Coach House), Human Resources (2007, Coach House), Masque(2004), et Her absence, this wanderer (1999). Elle est la fondatrice et rédactrice en chef de la revue WALRUS et a dirigé plusieurs ouvrages. Une version cinématique de Janey’s Arcadia a été présenté au Festival International de Rotterdam et à d’autres festivals de film. Elle est également l’auteur du film The Light Club of Vizcaya: A Women’s Picture, dirigé par le plasticien New Yorkais Josiah McElheny, et qui a eu son premier à Art Basel Miami. Très intéressée par la poésie sonore et des lectures à plusieurs voix, Zolf a dirigé un programme d’écriture collaborative THE TOLERANCE PROJECT dont plusieurs extraits se trouvent sur les sites web ou sur Pennsound. Pour plus sur Rachel Zolf, voir Zolf’s EPC page

Julia Bloch est auteur américaine-australlienne qui s’intéresse aux formes hybrides dans la poésie
du XXe siècle. Elle a deux ouvrages édités chez Sidebrow books : Letters to Kelly Clarkson (2013—qui est un recueil de poèmes en prose) et Valley Fever (2015). Elle est également l’auteur de plusieurs plaquettes de poésie. Son projet actuel est un livre critique sur les poèmes longues : "Lyric after Epic: Gender and the Postwar Long Poem". Ses essais, poèmes et compte rendus ont paru dans plusieurs revues, notamment : Women’s Studies Quarterly, How2, Mirage/Period(ical), Aufgabe, Five Fingers Review, New Review of Literature et le Journal of Modern Literature. Elle est co-rédactrice en chef de Jacket2 et elle enseigne la poésie et la littérature à Penn où elle dirige leur Faculté de Creative Writing. Pour plus, voir et écouter quelques extraits de son travail sur PennSound.

3 BIOS IN ENGLISH :
Rachel Zolf (born 1968) is a Canadian poet and scholar whose artistic practice explores materialist questions about memory, history, knowledge, subjectivity and the conceptual limits of language and meaning. She is particularly interested in how ethics founders on the shoals of the political. Her five books of poetry include Janey’s Arcadia (2014--nominated for a Lambda Literary Award and a Raymond Souster Memorial Award), Neighbour Procedure (2010) and Human Resources (2007-- won the 2008 Trillium Book Award for Poetry and was a finalist for the Lambda Literary Award), all from Coach House Books. Her earlier collections include Masque(2004), which was shortlisted for the 2005 Trillium Book Award for Poetry and Her absence, this wanderer(1999), the title poem of which was a finalist in the CBC Literary Competition. She was the founding poetry editor for The Walrus magazine and has edited several books of poetry. Her film version of Janey’s Arcadia has shown at the International Film Festival Rotterdam and other venues. Among her many collaborations, she wrote the film The Light Club of Vizcaya: A Women’s Picture, directed by New York artist Josiah McElheny, which
premiered at Art Basel Miami; and she conducted the first collaborative MFA in Creative Writing ever, The Tolerance Project. She has taught at The New School (where she earned an MFA), the University of Calgary, and the University of Pennsylvania. Her archives are held at York University in Toronto, Ontario, and at Simon Fraser University's Special Collections in Vancouver, BC. To read some sample works, see Rachel Zolf’s EPC page with more links to Online Works:  Sound and Video Files:  Rachel Zolf PennSound page Poems: excerpts from Neighbour Procedure, excerpt from Human Resources, from Human Resources Read an interview: 7 discourses with Rachel Zolf on Jacket2 at: http://jacket2.org/interviews/seven-discourses-rachel-zolf

Julia Bloch is a USA/Australian author whose interests in twentieth-century poetry and
poetics include the American long poem; formal hybridity; subjectivity; gender and sexuality; and genre theory. Her first book of prose poems, Letters to Kelly Clarkson (Sidebrow, 2013), was a finalist for the 2013 Lambda Literary Award, and her second book of poetry, Valley Fever, appeared in April 2015 from Sidebrow Books. She is also the author of the chapbook Hollywood Forever (Little Red Leaves). Her current book project, "Lyric after Epic: Gender and the Postwar Long Poem," investigates generic concordance and contention in the innovative American long poem, looking at issues of gender, ideology, and the place of the lyric. Julia’s poetry, reviews, and essays have appeared in Women’s Studies Quarterly, How2, Mirage/Period(ical), Aufgabe, Five Fingers Review, New Review of Literature, Journal of Modern Literature, and elsewhere; She is coeditor of the international poetics journal Jacket2. From 2011 to 2013 she served as assistant professor of literature at the Bard College MAT Program in Delano, California. From 2013 to 2015 she was associate director of the Kelly Writers House. She now directs the creative writing program at Penn and teaches literature and creative writing. Bloch received a BA in political philosophy at Carleton College, an MFA in creative writing/poetry at Mills College, and an MA and PhD in English literature at the University of Pennsylvania. For more on Julia, check out her PennSound page, or read the Bookslut review of Letters to Kelly Clarkson

Michaël Batalla, French poet, was born in Reims but currently lives and works in
Paris. His books include Poésie possible, (éditions NOUS, 2015), Poèmes paysages maintenant, (Jean-Michel Place, Paris, 2007) and il vient, (le Clou dans le fer, Reims, 2002). Other publications include Cumulus [10 petits poèmes purs] –, L’étrangère no23-24 [éd. La lettre volée] ; Théorêv’rie de la source, Po&sie no128-129 [éd. Belin] ; and the chapbook Plein centre – tentative d’observation d’un inobservable réel : contemplation II, MIR no2 [éd. IKKO]) as well as collaborations with photographers and architects: the 2010 edition from les éditions VMCF, photos by French architecture and landscape photographer Benoit Fougeirol Autour/Around and a series of 20 poems by Batalla (in French and English--translated by Christophe Marchand-Kiss) or the 2014  DAMDI éditions book CONCRETE with ECDM architects (in French, English--translated by Jennifer K Dick, and Korean): http://www.damdi.co.kr/zb/skin/architecture/print.php?id=architecture&no=33. ONline one can also see his photo-text project "Projectiles-traverses: Habitation Poétique" a crossing of Algeria http://project-iles.net/traverses/habitation-poetique-par-michael-batalla. As this work shows, Batalla's poetry can be read as a kind of research on the
effects of abstraction and the formal consequences of the hyper-precision of meaning. One of the methods he employs to this end is a kind of elongated observation of diverse societal or mental phenomena. He also co-organized and participated in the trilingual summer 2013 collaboration at the Moulin Rouge in Verberie, France from which the publication from the Benway Series (pictured at the left) and a series of short films appeared. He teaches at the École Spéciale d'Architecture in France: http://www.esa-paris.fr/Batalla-Michael.html He was also the long-time publisher, directing the collection expériences poétiques for le Clou dans le fer, founded in 2001 http://espace-livres-creation.be/editeur/le-clou-dans-le-fer/ and which still has its old FB page at https://www.facebook.com/lecloudanslefer .